DRØMMEN OG DET PERFEKTE TEAM
Siden jeg var helt ung har jeg haft en kæmpe stor passion for skønhed, livsstil og makeup. Som alle jer, der kender mine YouTube-film ved, så finder jeg inspiration fra mange vidt forskellige kilder. Når det kommer til etableringen af Noble Nordic, har jeg arbejdet ekstremt tæt med et ekspertteam de seneste to år. De har mange års erfaring med at udvikle skønhedsprodukter, og de har produceret et bredt sortiment til førende internationale virksomheder. De har også et tæt samarbejde med nogen af de bedste laboratorier i Europa. Jeg har brugt meget tid sammen med dem for at sikre, at produkterne ikke kun ser godt ud, men er af den allerbedste kvalitet.
HVORDAN HAR DU MØDT DIT DESIGN TEAM
Jeg indså hurtigt, at for at bringe mit nye brand til livs, ville jeg være nødt til at tilslutte mig et designteam, der også kunne hjælpe mig med både produktion og kampagneføring. Efter at have undersøgt markedet valgte jeg at indgå et samarbejde med Lise Goth Fischer, grundlæggeren af Alba Beauty. Lise og hendes hold kender skønhedsbranchen bedre end nogen andre. De har alle karrierer bag sig fra de førende skønhedshuse som L'Oreal og Estée Lauder i København, London og New York. Faktisk har pigerne aldrig lavet andet end beauty, de er “født og opvokset i branchen:-)”. Det er vigtigt for mig, at alle, jeg arbejder med, føles som en udvidelse af familien. Det at drive en virksomhed er naturligvis en seriøs sag, men for mig er det utroligt vigtigt, at det også er sjovt. Med Lise og hendes hold ser jeg frem til at arbejde hver dag.
Under rejser til London introducerede Lise mig til Bethan Williams og Fran Brown. De tre har arbejdet sammen på utallige skønhedsprojekter i de store og små huse, og havde derigennem formået at skabe en fantastisk følelse af positiv energi og kammeratskab. Så fra første færd vidste jeg, at vi ville være et stærkt team sammen!
Vi har regelmæssige møder sammen. De mere formelle, som handler om strategi, foregår typisk i London, mens vi bruger min lejlighed i København til brainstorming. Vi har typisk skudt produktbillederne i London og livsstilsbillederne i Danmark. Noble Nordic er et dansk mærke, så det er vigtigt at afspejle netop det i mine livsstilsbilleder.
FORTÆL MERE OM TEAMET?
Lise er min højre hånd! På trods af at hun har sit eget firma, så har hun dedikeret sig fuldstændigt til at få Noble Nordic op at køre. Hun er den overordnede brandansvarlige, og som brandets leder har hun sin finger på pulsen i hver detalje - strategi, fremstilling, design, marketing, presse, begivenheder, alt! Hun har boet både i England og Danmark de seneste ti år og arbejdet i både L'Oreal og Estée Lauder, før hun skabte millioner af skønhedsprodukter i sin egen private label virksomhed. Bethan er min internationale skønhedsguru, der sikrer, at jeg altid har alle svar ved hånden. Der er ikke det, hun ikke ved om branchen, produkterne, trends og hvordan man opbygger et mærke. Hun har tidligere været CEO for NARS og boet i New York, mens hun arbejdede som international indkøber af skønhedsprodukter. Hun har også en fortid som vicepræsident i Jo Malone, hvor hun blandt andet stod for deres lanceringer i både Kina og Korea. Hendes mærkeportefølje omfatter også MAC, som var en af mine tidlige makeup-inspirationer. Fran er min scriptforfatter, der hjælper mig med at udtrykke min vision gennem ord og billeder. Hun er en respekteret kunstdirektør, tekstforfatter og duftdesigner med speciale i kreative koncepter. Det er hendes ekspertise at bringe ideer til liv gennem ord, billeder eller duft. Hendes portefølje omfatter Jo Malone, L'Occitane og The White Company. Hun har også arbejdet for flere nichemærker som Urban Apothecary og Rouge Bunny Rouge.
HVORDAN VIL DU BESKRIVE DESIGN PROCESSEN?
Der er ingen tvivl om, at det tætte samarbejde har været altafgørende for mig. Det har gjort det muligt for mig at bygge videre på mine tanker og visioner samt holde fast i de rigtige ideer og give slip på andre. For eksempel er det sjældent, at man lancerer produkter som makeupbørster og ansigtsmasker. Men for mig gav det rigtigt meget mening, da Noble Nordic handler om en skønhedsfilosofi, der er opbygget omkring 'værktøjer'. Jeg sætter parametrene for det, vi absolut må have, så for børsterne ønskede jeg, at de skulle være lette at bruge og alsidige, så de kunne bruges til mange ting. Det var også vigtigt for mig, at de fik den rigtige fylde, form og størrelse og endeligt, at de var til at betale. Med ansigtsmaskerne handlede det om at finde den helt rigtige nøgleingrediens for hver af dem. Her fandt jeg inspiration i de sunde ting, jeg spiser eller drikker. Næste trin ... holdet kommer tilbage med ideer, vi undersøger sammen – fx undersøger vi en række børstehåndtagslængder for at se, hvad der ville give den bedste applikation eller prøver forskellige formler for maskerne for at se, hvad der virkelig skete med vores hud. Vi er altid i designstudiet eller nede på laboratorierne, jeg er meget hands on! Jeg giver ikke grønt lys på et produkt, før det lever helt op til mine idealer og visioner!